Specialist ouderengeneeskunde
Heeft u te maken met meerdere gezondheidsproblemen? De specialist ouderengeneeskunde van Kennis en BehandelCentrum QuaRijn kan u hierbij begeleiden. Wij behandelen ouderen in de gemeenten Bunnik, Wijk bij Duurstede, Utrechtse Heuvelrug, Rhenen en Veenendaal.
Hoe helpt de specialist ouderengeneeskunde?
De specialist ouderengeneeskunde helpt u als u meerdere complexe gezondheidsproblemen heeft. Uw huisarts is de hoofdbehandelaar. Samen met uw huisarts neemt u de beslissing om gespecialiseerde zorg in te schakelen. De specialist ouderengeneeskunde geeft advies over wat in uw geval het beste is. De specialist ouderengeneeskunde kijkt naar lichamelijke problemen. Maar ook naar medicatie(gebruik), geestelijke problemen of communicatieproblemen. Zo kan de arts ouderengeneeskunde bijvoorbeeld helpen bij het vaststellen van de diagnose dementie. Of het achterhalen van de oorzaak van veelvuldig vallen.Kortom: we kijken naar wie u bent en wat u nodig heeft.
Vervolgens geeft de arts ouderengeneeskunde advies over een mogelijke behandeling. Die behandeling kan worden gestart door de huisarts, maar ook door de arts ouderengeneeskunde. Al die tijd blijft de huisarts de hoofdbehandelaar van de patiënt. Voor alle kleine of acute klachten gaat de patiënt gewoon naar de huisarts.
Wordt de specialist ouderengeneeskunde vergoed?
De begeleiding van kwetsbare ouderen wordt vergoed (5 tot 10 consulten per jaar). U heeft een verwijzing nodig van uw huisarts of specialist. De consulten worden vanuit de basisvergoeding vergoedt, maar het gaat wel van uw eigen risico af.
Behandeling specialist ouderengeneeskunde
Tarieven in geval deze niet door de zorgverzekeraar worden vergoed of cliënt zich niet (tijdig) afmeldt.
DIENST | TARIEF | EENHEID |
---|---|---|
Consult of behandeling
|
€ 181,50
|
Per uur |
Toeslag bezoek aan huis
|
€ 34
|
Per keer |
Voorwaarden behandeling
1) Uw behandelaar behandelt u op verwijzing van huisarts of specialist, of op basis van directe toegang waarbij bij de start van de behandeling een screening wordt afgenomen. In elk geval wordt uw (huis)arts door uw behandelaar op de hoogte gesteld van de behandeling.
2) Behandeling vindt plaats op medische indicatie. Uw medische situatie is voor uw behandelaar belangrijke informatie. Daarom moet u uw behandelaar informeren over wijzigingen daarin. Uw medische situatie kan ertoe leiden dat de behandeling moet worden gewijzigd of beëindigd. Uw behandelaar zal u hierover informeren.
3) De frequentie van de behandeling wordt in overleg tussen u en uw behandelaar bepaald. De duur van een behandelsessie kan variëren.
4) De behandelingen vinden plaats volgens afspraak. Bij verhindering moet u uw afspraak telefonisch tenminste 24 uur van tevoren afzeggen. Te laat afgezegde of niet nagekomen afspraken worden niet door de zorgverzekeraar vergoed en kunnen bij u in rekening worden gebracht.
5) De behandelingen worden bij uw zorgverzekeraar in rekening gebracht. Voor behandeling bij u thuis geldt een toeslag. Op de behandeling kunnen een eigen risico, eigen bijdragen en/of aanvullende voorwaarden van toepassing zijn. Voor zover de zorgverzekeraar de behandelingen niet vergoedt, komen deze voor uw rekening en dient u de facturen aan ons te voldoen.
6) Voor uw factuur geldt een betalingstermijn van 14 dagen. U kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer NL16 RABO 0302 1003 50 ten name van Stichting QuaRijn. Vermeld bij (elektronische) betaling altijd het betalingskenmerk.
7) Hebben wij het volledige bedrag niet binnen 14 dagen na factuurdatum ontvangen, dan sturen wij u een betalingsherinnering. De betalingsherinnering stelt u in de gelegenheid om de factuur binnen 14 dagen alsnog te voldoen. Indien wij niet binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering uw betaling hebben ontvangen, brengen wij u extra kosten in rekening. De extra kosten zijn een percentage van het notabedrag met een minimum van € 40,-. Wij kunnen daarna bovendien een incassobureau inschakelen, waardoor er extra kosten voor uw rekening komen. Ook kunnen wij uw behandeling in dat geval beëindigen.
8) Informatie over de klachtenregeling van QuaRijn en de manier waarop wij omgaan met persoonsgegevens is te vinden op de website van QuaRijn en op te vragen bij het Service Bureau QuaRijn, bereikbaar via email
Vragen?
Frontoffice helpt u bij het maken van afspraken met uw behandelaar. Zij geven u algemene informatie over de verschillende therapieën en de werkwijze van het Kennis en BehandelCentrum.
Frontoffice
0343-474 849
Ma t/m do: 8:00 – 16:30 uur
Vrij: 8:00 – 16:30 uur