Diëtetiek
De diëtist is de deskundige om u te helpen op het gebied van voeding en gezondheid. Met een dieetbehandeling op maat zorgt zij samen met u, dat uw behandeling beter aan kan werken, u goed hersteld en/of u zich beter voelt.
Wilt u gezond eten?
Heeft u last van slikproblemen of wordt uw smaak minder? Maak een afspraak met de diëtist van Kennis en BehandelCentrum QuaRijn. De diëtist denkt graag met u mee. Wij behandelen mensen in de gemeenten Bunnik, Wijk bij Duurstede, Utrechtse Heuvelrug, Rhenen en Veenendaal.
Hoe helpt de diëtist?
De diëtist helpt u bij voeding gerelateerde gezondheidsproblemen en het samenstellen van een gezonde maaltijd. Samen met de u kijken we welk advies het beste bij u past op het gebied van eten, drinken en bewegen. Goede voeding draagt bij aan uw welzijn. Als u bijvoorbeeld te weinig eet dan vermindert uw lichamelijke conditie en dat gaat ten koste van uw zelfredzaamheid of herstel.
De diëtist kan u onder andere helpen bij diabetes, hart- vaatzieken, maag- en darmklachten, overgewicht, ondervoeding, een slechte eetlust, kauw- en slikklachten, eetproblemen en voedselovergevoeligheid.
Wordt diëtetiek vergoed?
Diëtetiek valt voor 3 uur per jaar onder de basisverzekering. Dit gaat van uw eigen risico af. Veel zorgverzekeraars vergoeden extra uren dieetadvies in aanvullende polissen. Een verwijzing van uw huisarts of specialist is wenselijk, maar ook zonder verwijzing kunt u bij ons terecht
Behandeling Diëtist
Tarieven in geval deze niet door de zorgverzekeraar worden vergoed of cliënt zich niet (tijdig) afmeldt.
DIENST | TARIEF | EENHEID |
---|---|---|
Consult of behandeling
|
€ 92,00
|
Per uur |
Toeslag bezoek aan huis
|
€ 36,50
|
Per keer |
Voorwaarden behandeling
1) Uw behandelaar behandelt u op verwijzing van huisarts of specialist, of op basis van directe toegang waarbij bij de start van de behandeling een screening wordt afgenomen. In elk geval wordt uw (huis)arts door uw behandelaar op de hoogte gesteld van de behandeling.
2) Behandeling vindt plaats op medische indicatie. Uw medische situatie is voor uw behandelaar belangrijke informatie. Daarom moet u uw behandelaar informeren over wijzigingen daarin. Uw medische situatie kan ertoe leiden dat de behandeling moet worden gewijzigd of beëindigd. Uw behandelaar zal u hierover informeren.
3) De frequentie van de behandeling wordt in overleg tussen u en uw behandelaar bepaald. De duur van een behandelsessie kan variëren.
4) De behandelingen vinden plaats volgens afspraak. Bij verhindering moet u uw afspraak telefonisch tenminste 24 uur van tevoren afzeggen. Te laat afgezegde of niet nagekomen afspraken worden niet door de zorgverzekeraar vergoed en kunnen bij u in rekening worden gebracht.
5) De behandelingen worden bij uw zorgverzekeraar in rekening gebracht. Voor behandeling bij u thuis geldt een toeslag. Op de behandeling kunnen een eigen risico, eigen bijdragen en/of aanvullende voorwaarden van toepassing zijn. Voor zover de zorgverzekeraar de behandelingen niet vergoedt, komen deze voor uw rekening en dient u de facturen aan ons te voldoen.
6) Voor uw factuur geldt een betalingstermijn van 14 dagen. U kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer NL16 RABO 0302 1003 50 ten name van Stichting QuaRijn. Vermeld bij (elektronische) betaling altijd het betalingskenmerk.
7) Hebben wij het volledige bedrag niet binnen 14 dagen na factuurdatum ontvangen, dan sturen wij u een betalingsherinnering. De betalingsherinnering stelt u in de gelegenheid om de factuur binnen 14 dagen alsnog te voldoen. Indien wij niet binnen 14 dagen na de datum van de betalingsherinnering uw betaling hebben ontvangen, brengen wij u extra kosten in rekening. De extra kosten zijn een percentage van het notabedrag met een minimum van € 40,-. Wij kunnen daarna bovendien een incassobureau inschakelen, waardoor er extra kosten voor uw rekening komen. Ook kunnen wij uw behandeling in dat geval beëindigen.
8) Informatie over de klachtenregeling van QuaRijn en de manier waarop wij omgaan met persoonsgegevens is te vinden op de website van QuaRijn en op te vragen bij het Service Bureau QuaRijn, bereikbaar via email
Vragen?
Service Bureau helpt u bij het maken van afspraken met uw behandelaar. Zij geven u algemene informatie over de verschillende therapieën en de werkwijze van het Kennis en BehandelCentrum.
Service Bureau
085 488 99 00
Ma t/m vrijdag: 8:00 – 17:00 uur